Menu


Markus

Markus on ollut monessa mukana – no, pääosin kuitenkin digihommissa. Osaamista on kertynyt reilun 10 vuoden edestä www-suunnittelusta, käytettävyys­suunnittelusta sekä digitaalisista toteutuksista aina animaatioista täppäripeleihin.

Markus pähkinän­kuoressa

Digitaalisen median Leonardo, joka työstää UX-kamaa, sekä web-pohjaisia animaatioita ja pelejä.

Koira: Welsh Corgi
Kissa: Ei
Koulutus: FM (tietojen­käsittely­tieteet)

Hyvyyttä :)

Animaatio, pelit ja pelaaminen, miekkailu, sci-fi, kolajuomat, piirtäminen, Musta Kyy (paitsi 1. kausi!)

Pahuutta :[

Ananas, minttukaramellit, teennäisyys

Skilssit

  • UX-suunnittelu

    *****

  • 2D-grafiikka

    ****

  • www-toteutukset

    ****

  • Animaatio

    ****

  • Elvis-imitaatiot

Muuta huomionarvoista

Pelikehitys ja -suunnittelu, pikseli­grafiikka, käytettävyys, www-devaus

Kolikon kääntöpuolella

Surkea laulaja, ei kestä kuumuutta, kiero huumorintaju, limpparin suurkuluttaja

  • Gizan pyramidit valmistuvat

  • 1980

    Huolettomat poikamiesvuodet Korsossa

    Omakohtaiset muistikuvat vielä hyvin, hyvin hataria

  • Markus syntyy!

    Markus päättää alkaa isona junamieheksi – tai sitten astronautiksi

  • 1987

    Opin tiellä

    ...eli kuinka jälki-istunnoissa istuminen jollain selittämättömällä tavalla kasvattaa luonnetta

  • ATK ja kaikki – Markus saa C64-tietokoneen

    Ensi askeleet animaatioon Amigan Deluxe Paintilla

    Flash 4 mullistaa Markuksen maailman

  • 1999

    Valtion leipää syömässä

  • 2000

    Harha-askel tietojärjestelmien parissa

    while (!wayFound)
    uku.studyMoreCrap();

  • Markus poistattaa viisaudenhampaansa – neljästi

  • 2003

    Koulussa Oulussa

    Digitaalista mediaa ja vaarallisia verkkoja

  • Molli-koira muuttaa Markuksen tykö

  • 2007

    Leipää pöytään

    Yrittäjän laihaa arkea Kuopiossa

  • 2009

    Unelmia ja toimistohommia

    Päivätöihin pääkaupunniin: Darwin Oy, UX-suunnittelija

    Bilot Oy, UX-suunnittelija

  • Markus avaa lasten pelisaitin, Peliporkkanan

    Ikuisuusprojekti chapislands.com valmistuu Nopes, projekti kuopattu!

  • 2016

    Perhe-elämää Espoossa

    Punainen rivarin pätkä ja perunamaakin löytyy

  • Verner-poika syntyy Markuksen perheeseen

  • Tulevaisuus...

  • Kissa muuttaa Markuksen luo asumaan

    Markus perustaa oman pelistudionsa

  • Tulevaisuus, vaihtoehto A

    2042

    Traaginen onnettomuus!

    Markus kokee yllättävän myrkytyskuoleman vihaisen vesinokkaeläimen hyökkäyksessä.

    Päivä julistetaan Chilessä kansalliseksi juhlapyhäksi.

    X
  • Tulevaisuus, vaihtoehto B

    2050

    Siirtolaisena Marsiin

    Elämä on kovaa, mutta kyllä sen cryogenetiikan avulla kestää

    2064

    Gerafir C 2:n kuvernöörinä

    Markus ohjaa Marsin koilisvaltiot kukoistuksen aikaansa

    2097

    Elämää lasikuvussa

    Markus jättää kuluneen ruumiinsa taakse ja siirtää aivonsa LaKX-purkkiin

    2133

    Kohti uusia seikkailuja

    Ensimmäinen aurinkopurjelaivue lähtee Alpha Centauriin. Markus mukana jäniksenä...

    ...matka on pitkä. Todella pitkä...

    2368

    Tähtien välissä

    Lukuisten matkavuosien aikana Markus kehittää sattumalta aikavääristinlaitteen

    72 000 eaa

    Kommelluksia ajassa

    Markus astuu vahingossa jonkin esihistoriallisen merenelävän päälle. Hallitseman ketjureaktio tuhoaa kaiken elol– – –